27.11.11

Lidt om de sidste firetyve timer

Jazz Dance i fitnessdk Nørrebro. Sikke en omgang. To enorm engagerede (!) og høtjråbende piger, får 20 andre ikke så højtråbende piger til at lave badutspring og piruetter til de hoster og pruster. Men de griner og sveder og nyder fredagens tidlige aftentimer. Jeg står i baggrunden, føler mig lang og ranglet, uden rytme og fremtvinger et smil når mit blik møder andres.

Gør mig klar derhjemme, med rødvin på pap og gedeost på hjemmelavet knækbrød. Tager forbi fredagsbar på KUA til en lille øl, inden privatfest med kunstmennesker, løber af stablen. Ender med at blande øllerne og r'ødvinen med yderligere vodka og andre ting jeg ikke kan huske. Så ved man ligesom hvad klokken har slået dagen derpå. Møder Cille på minibar i gothersgade. Nej hvor jeg elsker at være i byen med hende. Dér er man sikret sjov, ligegyldig flirt, dans og interne jokes.

Cykler på en al for lille, al for drenget cykel til Sydhavnen. 7 11 berigede morgenen med brød og godter, inden jeg er i seng kl 5:30.

Kl 8:00 - Av av av. Kl 9:00 stadig av. Kl 12.00 må jeg op. Vasketid kl 13, samt enormt dårlige forudsætninger for at skrive eksamensopgave - som dagen ellers var sat af til.

Puhaaa - man har sgu altid så ondt af sig selv dagen derpå. Får dog vasket, støvsuget, ordnet køkkenet. Og derefter sovet igen igen. Køber en pizza til tømmermændene der virkelig har været på arbejde!

Er total inkompetent til at skrive opgave. Forsøger, men indser nytteløsheden og smutter i fakta. Så er jeg klar til at arbejde hele dagen imorgen. Mandag formiddag kl 10 skal jeg til eksamen i billed- og rumanalyse.

Har her til aften savnet sofaselskab. Har skrevet rundt til lidt veninder, der enten havde planer, eller var i præcis samme tilstand som mig - immobil! En cola i fakta, frisk luft og en god portion timer til at komme af med hovedpinen blev aftenen alligevel en af de lækre -

te, sterinlys, thomas dybdahl, frugt og småærinder på computeren.

No comments:

Post a Comment