4.3.14

FAREWELL FACEBOOK

Til alle der læser med på bloggen:

Uden at kede jer med for mange overvejelser og tanker omkring min beslutning, vil jeg bare fortælle at jeg har deaktiveret min facebookprofil. For en uge, en måned, måske længere jeg ved det ikke. Det er en test af hvor meget man egentlig går glip af ved ikke at være "online" konstant - og hvor meget man til gengæld kan vinde ved at være tilstede der hvor man er. 

Det kræver sikkert nogle tab - jeg tænker de små ting i hverdagen hos jer jeg holder af, de større begivenheder der sker privat og i offentligheden - ting som debateres og deles og som er godt at kunne følge med i. På den anden side er det noget jeg ser frem til at komme hjem og opleve og snakke om ansigt til ansigt - istedet for gennem internettet.

Kort sagt jeg vil forsøge at være mere tilstede i mit eget liv. Være mere tilstede i New Zealand og få det fulde udbytte ud af opholdet. Det er en lille ting, men en så stor beslutning. Jonathan foreslog mig ganske klogt "kan du ikke bare prøve at være lidt mindre på? lade være med at bruge tid på nyheder/startsiden for eksempel?" - men som jeg ser det er det som når jeg forsøger at drikke mindre kaffe eller når en person vil tabe sig og man får at vide "kan du ikke bare drikke lidt mindre kaffe?" eller "kan du ikke bare spise lidt mindre?" - det er ikke så nemt. Det er enten eller og der er ikke en gylden middelvej.

Jeg er både på snapchat (mariathunbo), Viber (0221740953 - mit NZ nr.), Instagram (mariavanilje) og mailen (mariathunbo@gmail.com). Så der burde være masser af muligheder for at holde kontakt. Jeg fortsætter også med at skrive på bloggen. 

Jeg føler mig faktisk ret modig!

Ryan (aka Johnny Depp) og Jonathan

Det her er bla. hvad jeg gerne vil bruge mere tid på, nu når jeg får et par timer mere i døgnet ;)

3 comments:

  1. Kære Maria tillykke med din beslutning som jeg helt forstår. Jeg er dog meget glad for at du fortsat er på bloggen, det er min livline til dig, når altså lige vi ikke skyper :-) fine billeder fra køkkenet. Han ser sgu godt ud ham Jonathan (bedre end Johnny Deep) og fine sokker :-) kh

    ReplyDelete
  2. Tak :)
    Ja han er en flot fyr og han fik fortalt om pakkekalenderen (hvor kan fik sokkerne) til de andre til stor beundring.. Kys kys

    ReplyDelete
  3. Kære Maria og Jonathan - hvor herligt at se I har det godt! og fin beslutning at focusere! det ku' vi andre lære lidt af - tak for det! kærligst Inger

    ReplyDelete