21.3.14

INTO THE WILD: FIORDLAND

Universitet har et fantastisk klub-liv med klubber for alt! Hjemmefra var jeg blevet anbefalet at melde mig ind i "Otago Tramping Club" (tramping er deres ord for hiking eller vandring) hvis man er til udeliv. Og det er vi (:

Vi har købt vandrestøvler, praktiske bukser, ski-undertøj, hurtigttørrende rejsehåndklæder, fleece-trøjer og jeg ved ikke hvad. Så vi har selvfølgelig også meldt os ind i Tramping Club og deltog i den store Fiordland-tur. Fiordland er nok et af de flotteste og også et af de kendteste steder i New Zealand og 70 mennesker drog afsted i busser mod denne newzealandske perle. En 10-12 forskellige tracks delte forsamlingen i mindre grupper og lørdag morgen, efter en nat i de respektive grupper, stod lørdag på vanvittig flot natur og overlevelsesturs-agtige oplevelser.



Jurassic Park-agtigt frodig jungleterræn

Jonathan og jeg havde meldt os på hver vores tur og vi gjorde os nye bekendtskaber og erfaringer på egen hånd. Jeg var på en tur i kategorien 'nem' med 17 km vandring i relativt flat og meget frodigt terræn. En strejkning der tog 7 timer og målet var en hytte ved Lake Alabaster. Jonathan tog den til næste niveau (hvis ikke mere) og besteg et bjerg! En tur der involverede is-økser, pig-sko og overnatning i bjergtoppens sne. Søndag eftermiddag vendte alle 70 mennesker (heldigvis) tilbage til udgangspunktet og busserne vendte atter snuden hjem mod Dunedin og endnu en arbejds- og uni-uge.


Jonathan befandt sig måske et sted i bjergene i baggrunden

Meget flat og meget lige ud!




... idet vi føler, at 'nu er nøglen til lykke, til min egen gode skæbne, i mine egne hænder. Den chance må jeg ikke miste!' - Dalai Lama, Kunsten at leve lykkeligt, p. 43



Max load på broerne var en person ad gangen!

Lake Alabaster
Efter en tur i vandet (:

Jonathans tur:


Et andet terræn end mit - på vej mod Berrier Peak


Man kunne se Milford Sound fra toppen - en meget berømt fjord i Fiordland (ikke den lille sø her, men længere ude)
Solnedgangen fra bjergtoppen hvor gruppen overnattede i telte

No comments:

Post a Comment