1.4.14

LIFE IS UNIVERSAL

Jonathans mor, Bente, sendte os for noget tid siden et rigtig fint brev med et strejf af forår - tørrede vintergækker og erantis på påskelilla papir. Det mindede mig om min egen lille "blomsterpresser" jeg fik af moster Inger som barn, hvori jeg pressede alle havens blomster (okay, måske ikke alle sammen - så havde min far nok taget den fra mig igen!) ... Bente skrev noget ret rørende og på én gang så basalt og alligevel ret så poetisk og filosofisk.

Om at være adskilt af dag og nat, men alligevel have dét tilfælles at vi er til, samtidig:

... det samme lys der skinner på jer lige det øjeblik fra solen - skinner på os her, fra månen samme tid: en god uforklarlig følelse af nærvær: forunderlige verden (...) sådan må hvert eneste "nu" være selvom vi skifter plads i cyklus.

Jeg synes det er en betryggende tanke og der opstår en særlig forbundethed mellem jer derhjemme i Danmark, mine forældre i Singapore og Jonathan og mig her i New Zealand (samt med de andre skønne mennesker jeg kender, som er spredt rundt om i verden). Selvom vi er adskilt af tid og rum, så er vi fælles om at være i live samtidig - under samme sol og måne.

"SUN EQUALS LIFE" - LONG BEACH


2 comments:

  1. Fint skrevet, skat. Jeg tror vi har blomsterpressen stadig :-) Kærlig hilsen Og knus, M

    ReplyDelete
  2. Helt rigtigt at det er vigtigere at leve i samme "nu" end samme "sted". Tid og rum og sted er nogle mærkelige størrelser - og meget relative .
    Niels / far

    ReplyDelete