25.5.14

DANSKHED

Igår skinnede solen. Himlen var blå og skyfri og det var sådan en dag hvor man bare lave noget udendørs. Jeg er alene hjemme i denne weekend og bestemte mig for en kop kaffe et sted i solen. Med en omgang Mads & Monopolet i hørebøfferne drog jeg ud i verden og det gode vejr. Med en kæreste der ikke er hjemme og med danske dilemmaer i ørene blev det pludselig ret langt til Danmark og jeg fik en del veninde-ve (godt ord lavet af Rikke). På samme tid nød jeg også "friheden" og alenetiden og jeg trøstede mig med dampende cappuccino toppet med kanel og kakao og læste i magasiner.

I tre tilfældigt valgte blade stødte jeg konstant på danskhed; designs, modeller, rejseguides, spisesteder og brands. Bladene var spækket med Danmark (og det jeg savnede) og det hjemlige smilede til mig fra siderne. På en måde gjorde det savnet meget værre, men på den anden side var det også ret sejt at tilfældige australske og newzealandske modemagasiner indeholdte så mange strejf hjemmefra. Det er sådan nogle ting der gør en glad ved sin nationalitet (ligesom når man ser Nikolaj Coster-Waldau og Mads Mikkelsen på fjernsynet) og det var en småstolt dansker der forlod caféen den eftermiddag.

Et udsnit:


NYHAVN

HELENA



FREJA

6TH LINE: HAPPIEST PEOPLE IN THE WORLD

"..BICYCLES CROSSING QUEEN LOUISE'S BRIDGE IN COPENHAGEN.."


NOMA, MOTHER, MANFREDS..

COPENHAGUE - BARSTOOL

IKEA'S PS-SKAB

MAGASINES

No comments:

Post a Comment