2.5.14

PÅSKEFERIE

Vores plan har været at "få klaret" Sydøen imens jeg er på uni og vi bor i Dunedin. Weekender og ferie bliver derfor brugt på ture rundt omkring. I påskeferien kørte vi ud i landet på en road-trip i den lille bil. Vi startede i Catlins (fredet naturreservat), overnattede i Invercargill (sydligste NZ), kørte til Fiordland (naturreservat) og vandrede en smule inden vi overnattede i Gunn's Camp - et lille hostel midt i ingenting - uden el, men med varmtvandsbade og pejs. Næste dag startede med et cruise på Milford Sound inkl. gratis morgenmad og vi kørte til Queenstown for natten og boede på et skønt hotel med god morgenmadsbuffet og fantastisk udsigt over byen og havneområdet. Efter en dag med aktiviteter der tog vi til Wanaka et par dage og hang ud med nogle venner. Vi var i en biograf med sofaer istedet for almindelige sæder og en pause halvvejs hvor de serverer lune, friskbagte cookies. Vi drak også lidt øl, spiste god mad, løb nogle ture og spiste is i solen. Vejret var blandet, men flere gang sol og sommeragtigt. Vi har efterhånden nået hvad vi gerne ville i denne del af landet og når jeg er færdig på uni d. 12/7 kører vi til den nordlige Sydø og Nordøen.

The Cathedral Cave

Spejlblanke søer...

.. og mere tågede oplevelser i Milford Sound

.. masser af vand ..

.. og dis

Jonathan inden paragliding - faldskærmsudspring fra bjerg

med GoPro

fantastiske udsigter...

.. i mere end en forstand (:

Kinesere med deres kamera

Efteråret er fantastisk smukt..

..  maleriske farver og landskaber

Hos en burritos-vogn i Queenstown (Burt.Ritos)

Hjemme igen - bilen vaskes efter 1200 km og en masse støv

1 comment:

1. Hvor var det godt din mor gav der et foto-kursus, hva'? Skønne billeder. Tak. Inger